Het systeem achter AI in e-mailmarketing

E-mailmarketing is zeer effectief en kan veel klanten opleveren, maar het nadeel was dat je heel veel tijd kwijt bent met het beantwoorden van honderden reacties en vragen rondom het koude mailtje dat je hebt verstuurd om nieuwe klanten te werven. Dit lost de AI-applicatie die we voor een van onze klanten hebben gemaakt compleet op.



Wat doet deze AI e-mailmarketingintegratie precies voor onze opdrachtgever?

Deze AI-integratie mailt duizenden potentiële opdrachtgevers voor onze klant. Dit doet de AI met een interessante, simpele, korte vraag om zo de gesprekken op gang te brengen. Het leuke is dat de AI al deze gesprekken vervolgens volledig automatisch voert. Na een paar keer heen en weer mailen, vragen beantwoorden en interesse wekken, vraagt de AI aan de potentiële klant of deze openstaat voor een telefonisch gesprek over een potentiële samenwerking. De ondernemers die geïnteresseerd zijn in het aanbod en openstaan voor telefonisch contact worden gevraagd wie er gebeld mag worden en op welk nummer. Zodra al deze informatie verzameld is, zal de AI de data van het gesprek samenvatten en, in combinatie met alle contactgegevens van de lead, doorgeven aan het CRM-systeem van onze opdrachtgever.

Start van de campagne

→ De AI stuurt duizenden e-mails naar potentiële opdrachtgevers met een intrigerende, simpele en korte vraag om gesprekken op gang te brengen.

Automatische gespreksvoering

→ De AI voert deze gesprekken volledig automatisch, gaat heen en weer mailen, beantwoordt vragen en wekt interesse.

Overgang naar telefonisch contact

→ Als er interesse is, vraagt de AI aan de potentiële klant of hij openstaat voor een telefonisch gesprek over een mogelijke samenwerking.

Verzamelen van contactgegevens

→ Geïnteresseerde ondernemers geven aan wie er gebeld mag worden en op welk nummer.

Integratie met CRM-systeem

→ De AI verzamelt alle relevante gespreksdata en contactgegevens van de lead en geeft deze door aan het CRM-systeem van de opdrachtgever.


Welke resultaten levert de AI-e-mailmarketingintegratie op voor deze opdrachtgever?

Dit AI-systeem benadert dagelijks ongeveer 100 tot 1000 ondernemers voor onze opdrachtgever. Hieruit komen ongeveer 50 tot 500 gesprekken per dag; de AI is dus heel druk in gesprek met potentiële klanten. Hier komen tussen de 20 en 100 warme leads per dag uit, die telefonisch worden opgevolgd door salesexperts. Deze experts halen hier dagelijks deals uit. De reden waarom dit heel goed werkt voor hen, zit natuurlijk ook in een interessant aanbod. Maar de AI maakt het mogelijk om met duizenden bedrijven tegelijk e-mail salesgesprekken te voeren, wat normaliter veel te duur is om uit te besteden. Gezien het AI-systeem dat we voor hen hebben ontwikkeld, is dit nu wel heel rendabel en interessant om te doen, waardoor dit hun belangrijkste bron van warme geïnteresseerde leads is geworden. Super interessant dus!


Vragen en antwoorden over AI-e-mailmarketingintegratie