Casestudy: Het Honesy succesverhaal

1500 telefonische afspraken met ondernemers in onze agenda was een resultaat waar wij nooit van hadden durven dromen!

Honesty is een nieuwsplatform dat we hebben geholpen met het innoveren van hun acquisitieproces voor het koud mailen van bedrijven die Honesty wilde gaan interviewen om vervolgens een artikel te schrijven over hun bedrijf. Zij zaten met het probleem dat hun schrijvers te weinig werk en onderwerpen hadden om over te schrijven en wilden graag veel ondernemers spreken over hun bedrijf om hier vervolgens een artikel over te schrijven. Deze gesprekken gebruikten zij om vervolgens hun marketingdiensten en upsells aan te bieden aan deze ondernemers.

We maakten een AI-assistent die volautomatisch afspraken inplande in de agenda van 8 salesmedewerkers

Honesty benaderde bedrijven telefonisch om hen te vragen of ze een telefonisch interview mochten afnemen met de eigenaar van het bedrijf, zodat zij een artikel over hen konden schrijven. Vervolgens, na het schrijven van het artikel, boden zij extra uitbreiding van het artikel en andere diensten aan.

Wij maakten een koude e-mail-AI-systeem dat volautomatisch duizenden bedrijven per maand benaderde om hen uit te nodigen voor een gesprek met een van Honestys medewerkers. De bedrijven hadden hier uiteraard veel vragen over, en de AI beantwoordde deze vragen en vroeg hen dan opnieuw om een afspraak in te plannen voor het interview. Hierdoor was de totale acquisitie van Honesty volledig geautomatiseerd. Maandelijks plande dit AI-systeem meer dan 500 afspraken bij hun 8 medewerkers.


In het afgelopen jaar hebben we tot dusver 4.500 gesprekken binnengekregen door de AI assistent automatisering van de AI Nerds. Dit is 1887% meer dan daarvoor. Zij hebben dus een extreem groot probleem binnen onze organisatie opgelost.